Mezi oblíbené zaměstnanecké benefity patří kromě flexibility či možnosti pracovat z domova i firemní vzdělávání – ať už klasické jazykové kurzy nebo specializované semináře. Z jakého důvodu?

Většina zaměstnanců potřebuje mít dlouhodobě pocit, že se rozvíjí a rozšiřuje si znalosti i dovednosti, což samotná práce ne vždy nabízí. Zároveň je to pro ně znamení, že se o ně vedení firmy zajímá a že s nimi počítá i v budoucnu, když nyní investuje do jejich vzdělání.

Zaměstnanci si navíc díky účasti na kurzu mohou rozšířit síť svých pracovních kontaktů. Firemní semináře v drtivé většině případů vedou ostřílení experti z praxe, se kterými se zajisté vyplatí i budoucí spolupráce.

Přínos i pro kolegy

Odborné semináře se přitom vyplatí i zaměstnavatelům. V první řadě vám školení může pomoct ekonomicky. Lidé si totiž mohou na kurzech osvojit nové znalosti a postupy, díky kterým budou pracovat efektivněji nebo dokonce přijdou s novými nápady. K lepším výsledkům často pomůže jen znalost nového programu, díky němuž lze provádět operace, které u vás dosud nikdo nedělal, případně lidem zabíraly o mnoho více času.

Zaměstnanci, které pošlete na školení, se o nové vědomosti obvykle podělí i se svými kolegy, takže proškolení jednoho člověka může mít nakonec přínos pro více zaměstnanců. Kromě toho budou mít vaši zaměstnanci vždy ty nejnovější znalosti ve svém oboru. Neuteče jim tak žádný trend ani legislativní změna a na všechny novinky na trhu budou zavčas připraveni – což jistě oceníte.

Motivace pro zaměstnance

Zároveň je to pro vás způsob, jak si udržet ve firmě schopné odborníky. V současné době hlásí české podniky rekordně vysoký počet neobsazených pracovních míst, přetahují se o talentované lidi a předhánějí se ve výhodách, které jim nabídnou. Pokud bude mít tedy zaměstnanec pocit, že se o jeho další rozvoj dost nestaráte, může kývnout na nabídku konkurence.

Díky školení navíc zajistíte svým lidem pestřejší náplň práce. To se může následně projevit tím, že se začnou do zaměstnání více těšit a své úkoly budou plnit s větším nadšením, než kdyby denně dělali jednotvárnou činnost.

Firemní kurzy ovšem nejsou určené jen pro zaměstnance. Stejně důležité jsou i pro manažery, kteří mají na starost lidi a zodpovídají za splnění všech úkolů. Na školení se například mohou naučit, jak správně organizovat práci, jak řídit týmy nebo jak motivovat zaměstnance.